بلاگ پت شاپ و اطلاعات مفید برای حیوانات خانگی
بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
بلاگ پت شاپ و اطلاعات مفید برای حیوانات خانگی
یک شنبه 11 دی 1401 ساعت 18:20 | بازدید : 495 | نویسنده : علی | ( نظرات )

نکاتی که باید پیش از نگهداری حیوانات خانگی بدانید

نگهداری هر حیوان خانگی همچون گربه، سگ، خرگوش، ماهی، همستر و انواع پرندگان با یکدیگر متفاوت است، اما تمام این حیوانات به مراقبت و توجه ویژه نیاز دارند. پیش از نگهداری از هرگونه حیوان خانگی بهتر است بدانید برخی از حیوانات به‌خصوص سگ و گربه‌های به‌اصطلاح نژاددار در شرایط نامساعدی متولد می‌شوند.
معمولاً قیمت خرید این‌گونه حیوانات زیاد است و برخی از افراد سودجو، در شرایط نامساعدی حیوانات را مجبور به تولیدمثل می‌کنند تا تعداد بیشتری از آن‌ها را باقیمت بالا بفروشند. ازاین‌رو پیشنهاد می‌کنیم حیوانات خانگی را خریداری نکنید و آن‌ها را به سرپرستی قبول کنید.
این‌گونه حیوانات را می‌توانید در بسیاری از سایت و صفحات اینستاگرام پیدا کنید که نیاز به سرپرستی دارند و از زمانی که شما سرپرستی آن‌ها را بر عهده گرفتید، مسئول نگهداری از آن‌ها همچون یک کودک هستید.
به یاد داشته باشید که برخی از حیوانات در یک آب‌وهوای خاصی زندگی می‌کنند و هر شرایطی مناسب زندگی آن‌ها نیست. برای مثال سگ هاسکی نیاز به آب‌وهوای سرد دارد و مناطق گرم و خشک مناسب زندگی برای او نیست.
حیواناتی که به سرپرستی قبول می‌کنید را باید پیش از نگهداری به دامپزشک ببرید تا او را مورد آزمایش قرار دهد. توصیه می‌کنیم درصورتی‌که به مو یا هرگونه حیوان خانگی حساسیت دارید، آن را به سرپرستی قبول نکنید، چراکه حیوانات نیز همانند انسان‌ها احساس دارند و ممکن است افسرده شوند.

 

بلاگ پت شاپ


ناگفته نماند که غذای برخی از حیوانات خانگی قیمت بالایی دارد، اما شما با مشورت دامپزشک می‌توانید برخی از غذاها را در خانه تهیه و تولید کنید. این روش به کاهش هزینه‌های حیوان خانگی کمک بسزایی می‌کند و د رکنار تهیه غذاب خوب باید نکاتی هم در مورد نحوه صحیح نگهداری و نکات بهداشتی در مورد حیوانات خانگی بدانیم و یکی از راه های کسب اطلاعات مفید و به روز بلاگ پت شاپ می باشد که می توانیم اطلاعات مورد نیاز را به دست بیاوریم.

 

 نگهداری از گربه

گربه موجود بسیار ملوس و سلطه‌طلب است و خود را در مرکز و دیگران را در حاشیه می‌بیند، اما این موجود به‌قدری مهربان و شیرین است که خود را به‌سرعت در دلتان جای می‌کند و برای همیشه بخشی از خانواده‌تان می‌شود.
متوسط عمر گربه بین ۱۳ تا ۱۶ سال است، ازاین‌رو بهتر است گربه زیر دو سال به سرپرستی قبول کنید تا به شما عادت کند. بااین‌حال گربه برخلاف سگ، بیشتر به محیط تا به انسان عادت می‌کند و تغییر محیط او را دچار استرس می‌کند.
معمولاً گربه‌های زیر یک سال همچون کودکان بازیگوش هستند و اگر به وسایل خانه، به‌خصوص ظروف شکستنی حساس هستید، بهتر است آن‌ها را دور از دسترس گربه قرار دهید. همچنین توصیه می‌کنیم به‌منظور مراقبت از گربه‌تان، هرگز گیاهان سمی را داخل خانه قرار ندهید و بهتر است درباره هر گلدانی که تهیه می‌کنید، کمی تحقیق کنید، چراکه گربه‌ها شیفته گاز زدن و خوردن گیاهان هستند.
اگر می‌خواهید گربه را به‌عنوان حیوان خانگی‌تان انتخاب کنید، هرگز آن را در حیاط یا محیط خارج از خانه قرار ندهید یا رهایش نکنید. معمولاً حیوانات خانگی سیستم ایمنی ضعیف‌تری نسبت به حیوانات بیرون از خانه دارند و رها کردن آن‌ها ممکن است باعث بروز مشکلاتی برای گربه‌تان یا حتی خودتان شود.
اما از مزیت‌های گربه می‌توان به عادت به محیط خانه، حتی خانه‌های کوچک اشاره کرد. درواقع برخلاف سگ، گربه نیازی به گردش در خارج از خانه ندارد و تا زمانی که غذایش فراهم باشد، گربه ملوس و عزیز شما باقی می‌ماند.
معمولاً گربه‌های خانگی را در هفت‌ماهگی عقیم می‌کنند که این مسئله به تصمیم خودتان بستگی دارد. معمولاً گربه‌ها در سن بلوغ کمی عصبی می‌شوند که عقیم کردن یا پیدا کردن شریک، آن‌ها را آرام و اهلی‌تر از گذشته می‌کند.
گربه حیوان کم‌هزینه‌ای است و تنها به غذای خشک یا تر (بستگی به ذائقه‌اش دارد) نیاز دارد. برخی از گربه‌ها نیازی به اسباب‌بازی و جای خواب ندارند و ممکن است ساعت‌ها با یک توپ، کیسه پلاستیکی یا کلاف کاموا بازی کنند و به رختخواب گران‌قیمتی که برایش خریده‌اید، توجه نکند و ترجیح بدهد در یک جعبه کارتونی بخوابد.
معمولاً گربه‌ها ۱۸ ساعت در روز می‌خوابند و در ادامه روز مشغول غذا خوردن، استراحت و بازی هستند و بدون شما نیز می‌‌توانند به زندگی خود ادامه دهند. درصورتی‌که بخواهید به یک مسافرت یک‌هفته‌ای بروید، اگر غذای گربه‌تان آماده باشد، این موجود مستقل از پس زندگی خود برمی‌آید.
حمام کردن یا گرفتن ناخن گربه به خودتان بستگی دارد، بااین‌حال برخلاف سگ، گربه نیازی به حمام ندارد و خودش را تمیز می‌کند و جای دستشویی مخصوص به خود را دارد. در این صورت نیازی به خرید شامپوهای گران‌قیمت نیست.
در پایان به یاد داشته باشید که نژاد گربه‌ها در تحرکشان و شیطنتشان تأثیر دارد. برای مثال اگر علاقه‌ای به گربه بازیگوش ندارید، گربه پرشین بهترین انتخاب خواهد بود. اما بهتر است درباره این مسئله بررسی بیشتری کنید.

 

 نگهداری از سگ

نگهداری از سگ، مسئولیت بیشتری نسبت به گربه دارد. سگ به انسان بسیار وابسته است و یار وفادار شما باقی خواهد ماند. اگر تصور می‌کنیم که نگهداری از سگ تنها به معنای غذا دادن به آن است، توصیه می‌کنیم به ادامه مقاله توجه کنید.
سگ‌ها نژادهای متنوعی دارند و توصیه می‌کنیم به‌منظور نگهداری از هر یک، حتماً با دامپزشک مشورت کنید، زیرا برخی از سگ‌ها در خانه کوچک، محیط بسته یا در هر شرایط آب‌وهوایی خود را وفق نمی‌دهند.
درصورتی‌که می‌خواهید سگ را در خانه نگهدارید، باید به آن آموزش‌های لازم را بدهید. برای مثال جای دستشویی او را نشان دهید و برای انجام هر کار درستی به او تشویقی بدهید تا برخی از کارها در خاطرش بماند و به عادت تبدیل شود.
توصیه می‌کنیم سگ‌های زیر ۴۰ روز را به سرپرستی قبول نکنید، چراکه بدن ضعیفی دارند و سگ‌ها باید تا ۴۰ روز شیر مادرشان را بخورند و با او بزرگ شوند، در غیر این صورت تربیت سگ برایتان سخت می‌شود و ممکن است سیستم ایمنی ضعیف بدنش باعث بروز مشکلاتی شود.
هر نوع سگی که می‌خواهید در خانه نگهداری کنید، نیاز به گردش و پیاده‌روی دارد. بنابراین به‌منظور رعایت اصول بهداشتی، حتماً هر چند ماه یک‌بار سگتان را برای چکاپ به دامپزشکی ببرید تا دچار هیچ‌گونه بیماری جدی نشود.
عقیم کردن سگ‌ها همچون عقیم کردن گربه به تصمیم خودتان بستگی دارد، اما بهتر است بدانید که عقیم کردن سگ مانع بروز بسیاری از بیماری‌ها همچون بیماری قلبی می‌شود، اما توصیه می‌کنیم با پزشک مربوط درباره این موضوع مشورت کنید.
سگ‌ها بسیار مهربان و عاطفی هستند و در صورت بروز مشکلاتی ممکن است دچار ترس یا افسردگی شوند. خوشبختانه سگ‌ها از آب نمی‌ترسند، ازاین‌جهت حمام کردنشان ساده است، اما توصیه می‌کنیم در صورت بروز هرگونه مشکل روحی یا فیزیکی به دامپزشک مراجعه کنید.




موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :